Att marknadsföra sig

Att marknadsföra sig

Tjenixen bloggen! Idag tänkte jag prata lite marknadsföring och den här gången kommer det faktiskt att handla en del om reklamskyltar. Internet dominerar idag marknaden för att synas och höras som företag, tidigare var det tidningarna som var platsen för annonsen. Givetvis går inte all reklam och marknadsföring genom internet, det finns en hel del andra platser där du också kan synas. För även om du når ut till en stor del av människor genom sociala medier och på internet så kan handlar det i slutändan om att nå ut till rätt typ av målgrupp. Reklamskyltar är väl den typen av marknadsföring som överlevt sociala mediers framfart och jag har en teori om vad det kan bero på. Så länge som människor befinner sig i städer och ute på gatorna så kommer den typen av marknadsföring alltid kunna ha en påverkan hos oss, oavsett om vi är uppkopplade eller inte. Med reklamskyltar så kan man visserligen inte styra så att målgruppen ser sin marknadsföring, men man kan nå ut till väldigt många människor. Jag står fortfarande fast vid att sociala medier och internet är där man måste befinna sig som företag, men jag drar absolut inte något streck över andra alternativ. Reklamskyltar är ett perfekt sätt att visa sig på, oavsett om man gör det ur försäljningssyfte eller informativt. Vi ser skyltar lite överallt och ett exempel är längs vägarna. De här stora skyltarna som sticker upp och blir synliga från vägen är en alternativ marknadsföring, speciellt med tanke på att vi inte får ha telefonerna uppe när vi kör. Sträckan mellan Uppsala och Stockholm innehåller mängder med reklam och det blir väldigt tydligt vad som ligger längs motorvägen. I slutändan handlar det egentligen om att synas där ens kunder finns, när man vet var kunderna befinner sig så är mycket vunnet.


Kommentarer är stängda.